Przyjmowanie kwasu foliowego może spowalniać utratę słuchu spowodowaną wiekiem - donoszą naukowcy na łamach styczniowego "Annals of Internal Medicine".
Regularne zażywanie kwasu foliowego w roku poprzedzającym zajście w ciążę obniża ryzyko przedwczesnego porodu przynajmniej o połowę - zaobserwowali naukowcy z USA.
Zbyt niski poziom kwasu foliowego w organizmie ma związek z ryzykiem depresji - zaobserwowali naukowcy brytyjscy. Jak napisali na łamach pisma "Journal of Epidemiology and Community Health", dodawanie tej witaminy do produktów zbożowych, np. chleba, mogłoby pomóc w walce z depresją.